15 Temmuz 2014 Salı

Hamlet William Shakespeare

Hamlet
William Shakespeare
Antik Batı Klasikleri
 Tiyatro eseri daha önce benim hiç okumadigim bir kategori aslinda.Sinemayi çok sevmeme rağmen tiyatro beni nedense çok cezbetmemistir.Bu yüzden de bu tarz kitaplari okumayı pek düşünmemiştim. Romeo ve Juliet hepimizin bildiği bir hikaye aslinda Hamlette öyle o yüzden hazır 17.yya ayit bir eser okuyacakken bunu okuyayim dedim aslında Moliere ile Shakespeare arasında kararsiz kalmıştım.En azından Shakespeare aşina olduğum bir yazar ve Hamlette daha önceden tüm hikayesini merak ettiğim bir eser. Böylece kararım Shakespeare'den yana oldu.Aslinda pek yorum yapmayı düşünmüyorum sadece kısaca hikayeyi yazacağım.
  Babası öldükten sonra annesiyle evlenen amcasının babasının katili olduğunu öğrenen Danimarka prensi Hamlet derin bir acıya kapilir.
  Bu ruh haliyle etrafta deli gibi davranmaya başlar ve intikamini almak için bir uğraş içine girer.Aslinda hikayeyi okurken bir an yaşadığı sokla cidden delirdigini dusundum zira yazar bu kismi cok iyi kurgulamis kesinlikle.
 Malasef kitabin sonunda Hamlet intikamini alirken kendiside ölüyor.
Yani klasik olarak Shakespeare seyircisini aglatmak istediği için öyle bitiriyor.
 Bu kategori benim ilgi alanımın dışında olduğu için herhangi bir puanlama yapmıyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder